FOLLOWERS

PTPTN

“Meneliti isu PTPTN daripada pelbagai sudut. Positif dan juga kesan negatifnya secara berilmiah”




Dunia seakan tergamam dengan keberanian mahasiswa sekarang. Pernah dengar kata-kata ini??

"Beri aku sepuluh pemuda, maka akan kugoncangkan dunia, jika ada sembilan pemuda lagi maka Indonesia pasti berubah."
( Ir. Soekarno, Presiden Indonesia 1 )

Kamu kan mahasiswa.Memalukan tidak tahu!Tapi kamu faham apa maksudnya? So, buktikanlah kamu mahasiswa.hehe

Di pelbagai belahan dunia, perubahan sosial politik menempatkan pemuda sepanduk hadapan. Peranannya menyeluruh, tak hanya mata air, tapi juga hulu, hilir sampai muara, bahkan pemuda sebagai air atau sumber energi perubahan. 

Tambahan yang bergelar mahasiswa dan mantan mahasiswa.Hidup kamu akan dibelenggu pakaian dalam PTPTN.Tapi masih ramai yang tidur diulit mimpi indah ibarat PTPTN sebagai medan dipentas untuk menerima hadiah anugerah cemerlang.

" Peduli apa aku ,diorang nak politik saja,aku nak belajar sebab tu aku datang Universiti "
Tak faham aku!!Selamat tinggal..




ATAUPUN




Tapi lagi hairan,bila bercakap hal ini boleh pulak .....

Shopping, makan KFC..MCD,game PS3,Dating & hidup mesti up to date

-hP touch-screen
-Laptop nak e-pal
-Make-up: eye-shadow,blusher.....
-Jam GUCCI ( xmain la Rm10)
-Bla..Blaa..bllaaa...

p/s : maybe lebih kepada nasihat diri


Golongan muda sepatutnya bebas daripada unsur-unsurlain ketika  memperjuangkan sesuatu isu. Ini bagi menunjukkan bahawa mahasiswa itu bebas dalam menentukan halatuju mereka tanpa ditentukan oleh pihak lain, samada pembangkang ataupun kerajaan.

Meneliti isu PTPTN daripada pelbagai sudut. Positif dan juga kesan negatifnya secara berilmiah.
Jika dapat dijimatkan wang dari subsidi RM17 billion setahun menangung Penjana Tenaga Bebas (IPP) dan RM28 bilion setahun yang rugi akibat kelemahan pengurusan kerajaan seperti yang ditegur oleh laporan Ketua Audit Negara, RM45 bilion setahun dapat dijimatkan dan negara sepatutnya tidak ada masalah lagi hendak menanggung RM43 bilion .
So,Tunggu apa lagi!!
Bangkitlah kalian..hulurkan tangan..sedarkan insan...






5 ulasan:

dah pakai touch screen da ni...cmne???

18 April 2012 11:18 PTG  

'' Semalam adalah sejarah yang tidak dapat dipinda. Esok adalah khayalan yang belum nyata dan hari ini adalah kenyataan dan penentu siapa kita ''.

Salam ziarah dr Agunci. :)

19 April 2012 11:33 PG  

muazhamoza -> err...enset ana pun nak taok dalam longkang jugak ka ^_^

Agunci -> datang lagi ^_^

19 April 2012 3:21 PTG  

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

23 April 2012 5:28 PG  

buang2...tp kalau xnak pecah jangan buang dalam longkang,kirim kat ana, ana tolong buangkan...insyaAllah selamat..

ptptn tanpa riba..ameen

23 April 2012 5:37 PG  

Blogger Template by Blogcrowds