FOLLOWERS

Hurunain....... ;)


Aroma  haruman mawar  terus meleket di lingkaran hati-hati  kurniaan ilahi.  Harum segar mawar bukan sekadar di cium, indah kelopak bukan sekadar dikagumi, , tapi durinya yang  mampu menarik hati padaMu. Mawar  itu perempuan dan perempuan itu mawar. Misal  yang tidak akan dapat diubah lagi! Manakala haruman bidadari-bidadari  syurga telah menjadi igauan bagi permata-permata duniawi iaitu perempuan-perempuan yang impikan syuga ilahi. Allahu akbar…



HurunAin…. Bidadari…… Angel………

Apa ya??
Ia adalah bidadari yang bermata bening. Bidadari adalah wanita-wanita  yang cantik bagaikan permata yang bercahaya. Kesempurnaan bidadari  lebih sempurna dari wanita-wanita cantik di dunia. Bagaikan mutiara dengan air muka bijaksana. Wajah yang bersinar bagai bulan. Seolah-olah batu permata yakut dan intan berlian yang berkilau-kilauan. Kecantikan bidadari tidak dapat dihuraikan oleh kata-kata, dan bidadari lebih cantik dari apa yang di khayalkan dan di impikan.

Setiap perbuatan akan  mendapat balasan. Syurga dan Neraka adalah penentunya. Sesungguhnya Allah s.w.t  telah menjanjikan kepada lelaki-lelaki soleh pendamping dan teman di syurga kelak iaitu bidadari-bidadari syurga.  “Tak kenal maka tak cinta”. Jom kita tinjau-tinjau dengan lebih dekat lagi siapakah yang di katakan bidadari-bidadari syurga ini.

و حور عين
BIDADARI YANG CANTIK PARASNYA

MUTIARA-MUTIARA YANG TERSIMPAN DENGAN BAIKNYA

Bertepatan dengan sabda Rasullullah yang di riwayatkan oleh Abu Hurairah r.a : “ bahawaKu sediakan hamba-hamba ku yang soleh segala kenikmatan yang belum pernah dilihat oleh mata, belum pernah di dengar oleh telinga,belum pernah  tergambar didalam sanubari manusia”.

Subhanallah… memang tidak dapat di sangkal lagi akan keindahan ciptahanNya. Bidadari di ciptakan dari 4 warna iaitu putih, hijau, merah dan kuning. Tubuh badanya dari 4 unsur iaitu za’faran, miski (kasturi), ambar (wangian), kafur (mayang kurma). Dinamakan hurunain juga kerana matanya yang mempesona. Matanya di gelar ’ilinun iaitu lebar mata dan bulu mata bagaikan sayap burung yang sedang terbang dan lebar mata yang  sangat indah mempesona  serta mata bagaikan kijang atau sapi muda liar, bulu mata bagaikan sabit di bulan sya’ban dan kening bagaikan bulan yang  baru muncul. Bentuk tubuh yang anggun,bau badan yang harum semerbak, bibir semanis gula, mata yang indah mnawan dengan bulu mata melengkung bagaikan sepasang busur yang ditekuk, seraut wajah yang kecermelangan, bagaikan cahaya bulan purnama bagaikan sebuah bintang yang besar dilangit. 

Ana boleh katakan disini , orang akan kehilangan akal dan hilang fikiran sehingga ia boleh jatuh pengsan. Rahsia yang bukan menjadi rahsia lagi. Bidadari bernyanyi. “Kamilah wanita yang baik dan cantik yang disediakan untuk suami yang berbudi baik”. Sesunggunya bidadari menunggu suaminya dengan penuh sabar bakal suaminya yang masih hidup atau yang  sudah meninggal.  Sesunggunya suami isteri yang soleh akan di kumpulkan semula dan tetap akan dihadiahkan bidadari. Timbul persoalan???  Apa yang akan diperoleh oleh wanita sedangkan orang lelaki akan mendapat bidadari???

La tahzan=))

Pernahkah kita mendengar sesungguhnya kekasih Allah telah bersabda dan mengatakan bahawa wanita di dunia telah menjadi tua kulitnya telah berkeriput di bentuk semula oleh Allah menjadi gadis  yang cantik sebaya umurnya. Lagi satu jom  kita mengungkap rahsia bidadari syurga. Bidadari memiliki sifat yang amat-amat cemburu sekali. Walaupun suaminya masih di dunia , bidadari sangat kuat cemburunya.Tiada seorang isteri menggoda suaminya, melainkan bakal isterinya di syurga berkata : celakalah engkau jangan ganggu dia sebab hanya sementara berkumpul bersamanya dan hampir meninggalkan engkau untuk  berkumpul bersama kami. (riwayat Termizi). Jom  kita lihat kalam Allah berfirman :  Ya tuhan kami ,masukkanlah mereka itu ke dalam syurga yang kekal yang telah engkau janjikan kepada mereka, dan masukkanlah orang-orang  soleh diantara bapa-bapa, isteri-isteri , dan anak mereka. Jadi, muslimah-muslimah jangan risau ya. =))

Muslimah- muslimah yang telah berkahwin akan di kumpulkan  semula dengan suaminya di dunia dahulu. Manakala akhwat yang tidak berkahwin akan di kahwinkan dengan ahli syurga. Allahu akbar. Wanita-wanita solehah akan menjadi ketua bidadari-bidadari  syurga. Sesungguhnya martabat wanita dunia itu  lebih tinggi dan bernilai.

Wanita itu mudah ke syurga.Wanita itu juga terlalu senang ke neraka. Maka beruntunglah kerana mentaati suami dan ibubapa. Di syurga kelak perempuan-perempuan boleh pilih memasuki mana-mana pintu syurga. Beruntung... beruntung..... Hidup bahagia di dunia, senang di akhirat. Selamat beramal pada isteri-isteri solehah mahupun bakalnya.Tenanglah muslimin dalam berjuang dalam agamamu. Jadikanlah janji -janji tuhanmu sebagai pembakar semangat dalam menegakkan agama yang tercinta.... Bergembiralah anda wahai jundi-jundi rabbMu wahai banin dan banat ...... Syurga......Syurga itu manis,…….

Nasyid yang menyentuh kalbu…. Insyallah sebagai pembakar diri kita semua bergelar hambanNya…..Terimalah




Dirimu pembakar semangat perwira,
Rela berkorban demi agama,
Kau jadi taruhan berjuta pemuda,
Yang bakal di nobat sebagai syuhada,
Itulah janji pencipta, Yang Esa.

Engkaulah bidadari syurga,
Bersemayam di mahligai bahagia,
Anggun gayamu wahai seorang puteri,
Indahnya bermandi seri.

Menjadi cermin tamsilan kendiri,
Untuk melakar satu wacana,
Buatmu bernama wanita.

Ainul Mardhiah,
Kau seharum kuntuman ditaman syurga,
Menantinya hadirnya seorang lelaki,
Untuk menjadi bukti cinta sejati.

Oh tuhan ,
Bisakah mencari di duni ini ,
Seorang wanita bak bidadari,
Menghulurkan cinta setulus kasih,

Dihati lelaki bernama kekasih.
[TAJUK> AINUL MARDIAH
ARTIS> UNIC
LIRIK>  US PAHROL MD JUOI]



0 ulasan:

Blogger Template by Blogcrowds