FOLLOWERS

6 bulan

Allahu Akbar…Alhamdulilllah…

Alhamdulillah aku dah masuk ‘U’ !

So,busy la katakan kat Meser ni.opsss USIM.Tak kelakar pun okey.
Biasalah cita-cita tak kesampaian macam tu lah kot gayanya. Sepanjang aku bergelar mahasiswi tak sempat nak buat apa-apa.Baru nak rasa jadi pelajar U.
Mulanya jejak kat u seronok la rasa sesab memang nak rasa suasana u jadi sebab tu la aku pilih USIM terchenta ni bukan USIMDQ.kononnya la,ok syok la jugak orentasi ada geng-geng DQ. Jadi bangga la jalan-jalan ada keng kawan sekepala tapi kami semua baik-baik.amin…

Jadilah aku sebagai pelajar semester 1 Pengajian Quran & Multimedia di Fakulti yang paling besar kat sini.Nak dijadikan cerita baru 2 hari baru bergelar mahasiswi, laptop rosak yang baru aku beli kat DQ dulu dan kini miskin secara tiba-tiba.Facebook pun terberhenti sementara.Tapi facebook tak apa lagi coz kempunan aku pun boleh dirawat dan yang menjadi halnya dan menjadi masalah kecil dan besar adalah assignment , forum, kerja sekolah, berita-berita baru,hangat,sensasi mana nak korek? Hubungan dengan kawan-kawan lama aku? DQ mana ada semua benda alah ni.Dulu tak penah rasa buat kerja sekolah, yang aku taHu bangun pagi-pagi buta untuk prepair modal, kalut-kalut p kelas hantar modal , tengahari tidur seDQ  dan seterusnya malam pergi masjid cantik sambung mengaji sikit, balik bilik makan dengan gelak-gelak then terus tidur.Happy kan belajar macam tu tapi jiwa siapa tahu.Tambahan pulak ada tasik DQ yang cantik menjadi kegilaan photografer.Tapi yang nak ditekankan disini bukanya tasik yang tenang tu TETAPI suasana disini yang berubah 399 darjah.Walaupun kekadang tu menangis di DQ ada orang pujuk.Itu yang syok nak menangis,tapi tak nak jugak menangis setiap hari,sakit =)

Semua kerja aku tak beres sebab 1 LAPTOP.Tapi ada pepatah hendak 1ooo daya then sambung sendiri
..
Tapi tolong faham ya!

Lagi 1 agak malu juga nak cakap saya tiada kawan di sini.titik…
1 sebab saya seorang yang senyap...
 
Dulu menjadi adik manja dan kena bertukar jadi kakak paling baik hati lagi comel.Nama saya Hikmah Zakaria dan ini tiada kaitan pun sebenarnya.

kak tolong kejap? Kak dulu dah belajar kan? Kak ni pandai la? Kak ni apa-apa la? Kak kan kakak? Lagi??  Kak nak makan lagumana? kak nak jalan guna apa? logik ka...ce citer....
Allah....

Seterusnya hidup keseorangan ni kadang-kadang sunyi jugak kan tapi siapa tak kenal aku muka sentiasa steady tapi hati macam gelas retak seribu.Tahu!!Cukup buat drama disini.Tapi someone sudi dengar. Senyum tak perlu kata apa-apa ^_^
“Bulan 6 habis insyAllah” say Bushra Yahaya

Agak apa perasaan bila kawan cakap dia dah nak habis belajar??
Baru lepas chatting dengan sahabat baik + sekelas. Makluman semua saya akangread  dalam 3-4 tahun lagi.InsyAllah.Jadi sama-sama doakan kejayaan saya.Terima kasih bebanyak.
Kawan-kawan yang masuk Universiti selepas keluaran diploma mungkin faham perasaan itu.Lain kan??Jadi pendapat masing-masing.Bagi saya banyak beza bila belajar dengan junior + adik-adik,junior kepada classmate ,junior kepada junior dan sebagainya. Tapi ini adalah jalan saya pilih. Bak pepatah yang memujuk hati semua insan. Life must go on.True but right.
(Ehem..selingan..post kali ni hanya cerita saya )
Sambung ya.
Pergi maktabah sorang-sorang,
Pergi kelas sorang-sorang,
Pergi……sorang-sorang…bla3……

1 saat ada kerja sekolah kena hantar before subuh keesokan harinya.sampai pukul 8.24 pagi aku masih tak buat satu pun lagi ayat.Aku turun bawah then " kak pinjam laptop kejap ".Terpaksa ganggu walaupun aku tahu kakak ini pun sebuk.Terima kasih banyak kak Pip yang selalu dengar celoteh aku walaupun tak sampai dua bulan.Tapi mana nak cari seorang majestret dengar luahan hati peserta lumba lari pecut.Jadi kamu boleh menilai yang mana satu kaya atau permata ayau berlian.Jadi pilih kawan bukan lawan.hehe..Lebih kurang 15 minit siap kerja.Alhamdullah hantar jugak walaupun kelewatan.Seorang pun tidak sudi pinjamkan.Tapi saya faham mereka perlukan laptop juga kerana kerja sekolah yang susah.Dan terima kasih kerana buang namaku dari list penghantar kerana hanya satu sebab iaitu tiada nombor kad pengenalanku.Bayangkan O_O

T_T

Syukur padaMu.Allah kurniakan jugak kawan-kawan yang kadang-kadang faham jugak perasaan aku.Aku rasa boleh tambah ilmu bila da dengan mereka.Maaf, saya ini bukan seorang yang suka memilih kawan  dan orang tua-tua cakap kawan biar 100000.. Tapi mungkin juga demi maslahah diri dan batas hidupku. Jangan kuatir saya tetap senyum kepada semua orang hatta yang menghina saya secara berdepan.Senyum itu kan satu sedekah. Terima kasih kepada kamu dan mungkin kerana kak suka tengok kamu berpakaian dan menghormati orang lebih tua.Terima kasih sekali lagi untuk kamu berdua jiranku.


Jadi kesimpulannya saya ada jugak kawan =)
Boringnya ceritaku harini.Kahwin mesti tak boring.Biasa la umur macam saya sekarang faham ja la.hehe ^_^

Kawan sekolah rendah,menengah,DQ dan termasuk sem 1 usim semua dah ambil undi kerusi 1,2,3 dan saya lambat lagi rasanya untuk mendapat carta Top Ten.

Insyallah saya akan buat keputusan setahun dari sekarang dan esok saya masuk SEMESTER 2.Sudah berlalu 6 bulan....
Salamalaik…





2 ulasan:

Salam andak.. Sedih bace kisah andak.. Kelakar pun ade.. :) InsyaAllah ucu doakan andak mendapat kekuatan dari Allah utk menghadapi liku2 hidup.. Bittaufiq wan najah.. =)

24 Februari 2012 8:55 PTG  

amboi nama ak plak naek jadi contoh hg. bleh saman ni haha

22 Mac 2013 11:45 PTG  

Blogger Template by Blogcrowds