FOLLOWERS

nAK sOLAT yANG sENANG tAK?


senang je, kita tak perlu susah payah nak pergi gim supaya sihat, 
pergi taman permainan pun tak perlu jugak, jalan kaki nak ke masjid @ surau dah cukup,
jogging sambil kutip pahala...
setiap langkah kita menuju rumah Allah dikira amalan oleh Allah,
jimat masa kan!


kerja! kerja! kerja!..
death! death! death!...
so, pilih la nak yang mana,
kerja + xsolat =  PAHALA + DOSA
solat sahaja = 1 PAHALA
kerja + solat = DUIT + PAHALA
kerja+solat = SYURGA

itu baru tengok television,
facebook SUBUH, ZOHOR, ASAR, MAGHRIB,INSYAK...
usah kita bangga digelar pelajar genius,
takut-takut kita menjadi pelajar paling bodoh di dalam kubur pulak..
tak boleh jawab satu soalan pun...
na'uzubillah!


SOLAT itu adalah hak kita sebagai hambaNya ...
hidup kita selama-lamanya bermula dengan SOLAT...

4 ulasan:

menarik post yang bergambar!thumbs up!=)

15 Mei 2011 6:30 PTG  

;)
syukran kathir...
moga manfaat
;)

16 Mei 2011 2:02 PG  

Salam...

Penyampaian yang kreatif dan bermakna,,,
Syukran atas perkongsian...

18 Mei 2011 8:58 PG  

syukran jazilan..
sama-sama menuju jalan lurus...

20 Mei 2011 12:57 PG  

Blogger Template by Blogcrowds